Jak tu klikniesz dostaniesz prezent z listy życzeń ♥xxfffxx#123456xxfffxxJak obejrzysz mi 16 filmów to wtedy dostaniesz prezent z listy *U*xxfffxxmam_piloto_mam_laptopo.ogg

poniedziałek, 24 września 2012

Jak zrobić puzzle bez photoshopa ?

w tej notce pokażę wam jak zrobic puzzle bez photoshopa! Zaczynajmy!

1. Wchodzimy TUTAJ i pobieramy plik puzzleee.psd .
2. Wybieramy sobie jakieś obrazki, które użyjemy [powinny być trzy].
3. Włączamy GIMP'a/pobieramy. Co do pobierania, to mam najnowszą wersję po polsku i nią będę się posługiwać. Można ją pobrać TUTAJ. Pobieramy z Serwer I. Ja pobrałam ten wyższy link, bo mam Windows.
4. Po włączeniu GIMP'a, otwieramy nasze obrazki, oraz otwieramy nasz szablon [puzzleee.psd].
5. Przekopiowujemy nasze obrazki do pustych warstw, specjalnie na to przydotowanych. Ja wybrałam sobie puzzle z końmi, powinno to wyglądać mniej, więcej tak:
6. Teraz naciskamy warstę z obrazkami [Tą najwyżej].
7. Klikamy na nią prawym przyciskiem myszy i pojawia nam się okienko. Naciskamy. Połącz w dół. To samo robimy kolejny raz, aż nasze trzy warstwy się połączą.
8. Efekt powinien być mniej, więcej taki:
9. Teraz naciskamy zieloną warstwę [Warstwa 1].
10. Naciskamy ,,Różdżkę'', nasz obrazek powinien być ,,otoczony'' ruchomą przerywaną linią.
11. Póki nasz obrazek jest w przerywanej lini, naciskamy Warstwę 3 i wciskamy Delete
12. Aby sprawdzić efekt klikamy zieloną warstwę i znów klikamy Delete. Nie będę dodawać Screen'a. Jeśli nasz obrazek bez zielonego tła ma kształt puzzli, to możemy dodać teraz jakiś napis. W tym celu klikamy literkę ,,A'' po lewej.
13. Następnie wybieramy sobie w jakim miejscu ma być napis i jaką czcionkę użyć. Po zrobieniu tego łączymy ze sobą wszystkie warstwy w jedną i zapisujemy. Jeśli podczas zapisywania pisze, że zapisuje się w .xcf to musimy eksportować nasz obrazek. W tym celu naciskamyPlik –> Eksportuj –> Wybór typu pliku (według rozszerzenia) i wybieramy .png .
14. Jeśli chcemy specjalną otoczkę na zdięciu, wchodzimy TUTAJ. Wybieramy nasze puzzle i klikamy OK. Teraz pojawią nam się na ekranie. Po prawej stronie są trzy okienka. Nas interesuje środkowe z napisem Warstwy. Nasz obrazek podpisany jest Warstwa 0. Klikamy na to prawym przyciskiem myszy. Naciskamy Style warstwy. Teraz możemy się pobawić w cienie itd;. Ja natomiast zawsze wybieram Blask zewnętrzny i blask wewnętrzny. Teraz jest to kwestia gustu. Dodajemy jak chcemy. Zapisujemy i obrazek gotowy.
15. Jeśli ktoś chce dodać swój obrazek na profil, zapytaja czy coś to może wejść TUTAJ. Teraz wystarczy dodać obrazek. Wziąść kod HTML obrazka i wkleić. Jeśli ktoś chce to pokażę jak mi wyszło:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz