Jak tu klikniesz dostaniesz prezent z listy życzeń ♥xxfffxx#123456xxfffxxJak obejrzysz mi 16 filmów to wtedy dostaniesz prezent z listy *U*xxfffxxmam_piloto_mam_laptopo.ogg

poniedziałek, 24 września 2012

Jak zrobic przezroczysty nagłówek i podświetlenie obrazka ?

Cześć wszystkim :D
Chciałbym Wam przedstawić pewną nowość, o której zapewne, większość z Was nie słyszała (choćby dlatego, że SumoPaint nie nalezy do najpopularniejszych stron). Zacznę od instrukcji zrobienia przezroczystego obrazka, bo jest to naprawdę banalne ;) Na sam początek daję Wam link do strony: http://www.sumopaint.com/start/ :)Dobra, zaczynamy :D
Przezroczysty obrazek
1. Wchodzimy na http://www.sumopaint.com/
2. Następnie klikamy we flagę. przy ikonce File (czytajcie, co jest napisane na screenach, bo jest to bardzo cenna informacja :D )

3. Wybieramy język polski (chyba, że po angielsku jest Ci łatwiej ;) )

4. Klikamy w New Image, a następnie w Plik, a tam wybieramy Otwórz z mojego komputera. Po kliknięciu wyświetlą nam się nasze pliki, które mamy na komputerze zapisane. Wybieramy dowolny obrazek.

5. Dobrze, więc dodaliście obrazek. Teraz zajmijmy się różdżką oraz usuwaniem tła (na moim obrazku tło jest białe, nie przezroczyste ;d)

6. (macie objaśnione na obrazku, ale tutaj też napiszę) Kilkacie różdżkę (lewa strona, pionowy rząd, od lewej), a następnie klikacie na obrazek (jeżeli jest na nim moviestar, to PAMIĘTAJ! Nie klikaj nigdy na swoją moviestar, ponieważ, gdy będziesz zaczynać usuwać tło, obszar, który zaznaczyła różdżka na Twojej moviestar będzie przezroczysty po zapisaniu! w razie czego, zawsze możesz kliknąć w Edycję i cofnąć :D Pamiętaj! Najlepiej klikać na obszary wokół Twojej postaci) Obszar wokół przedmiotu/moviestar/zwierzaka, cokolwiek to będzie, będzie otoczony, co oznacza, że różdżka zaznaczyła obszar do usunięcia tła. Rzeczy, które otacza niebieska tak jakby pętelka nie zostały zaznaczone do usunięcia koloru ;d Dobra, przejdę do usuwania tła :D Kiedy zaznaczycie tło różdżką kliknijcie Delete lub na niektórych komputerach BACKSPACE (tu macie pokazane, gdzie są te klawisze http://imgh.us/bdf_1.png oraz http://imgh.us/backspc.jpg). Wtedy zamiast tła w danym kolorze, będziecie mieli coś takiego:

7. Dobra, obrazek z przezroczystym tłem GOTOWY :D Brawo dla mnie i dla Was :) . Teraz tylko trzeba zapisać. Klikamy Plik -> Zapisz na dysku twardym i wybieramy format PNG! bo w innym obrazek nie będzie przezroczysty :D

Zapisane? No, to zabieramy się do roboty z kolejną rzeczą…:D
Podświetlany obrazek
1. Nie wychodź z SumoPaint!
2. Klikamy tak, jak wcześniej, tzn. Plik, Otwórz z mojego komputera. Ale tym razem, dodajemy już zrobiony przezroczysty nagłówek. To jak? Zaczynamy :D ! Po wstawieniu obrazka klikamy Warstwy -> Efekty warstwy -> Poświata wewnętrzna.

3. Po kliknięciu, wyświetla nam się takie coś:

4. Przejdę do najtrudniejszej rzeczy w tej notce (dla mnie :( i dla Was pewnie też). Musicie UWAŻNIE! przeczytać to, co będzie napisane na screen’ie :) Powodzeniayes

5. Dlaczego mówiłem Wam, abyście przeczytali uważnie? Ponieważ wymiary podświetlenia są najlepszymi, tzn. nie podświetlone za mocno, i nie za lekko ;) Teraz coś, na co czekaliście całą notkę – KONIEC! Już tylko pozostaje zapisać obrazek. Robimy to tak samo jak z obrazkiem z przezroczystym tłem. Plik -> Zapisz na dysku Twardym -> Format PNG. A oto podświetlony obrazek:

Jak Wam się podoba? :D Mam nadzieję, że chociaż odrobinę, bo robiłem tę notkę 5 godzin! (nie licząc 15-minutowej przerwy, kiedy coś w WordPress’ie się zacięło :D ). Proszę o komentowanie notki, ponieważ każdy komentarz da mi poczucie spełnienia i docenienia :) Jeśli macie jakieś pytania, to proszę, zadajcie je w komentarzu :D
Pozdrawiam Was wszystkich serdecznie!!!! ♥

1 komentarz: